LØYPE

• Start ved Austråtthallen, gjennom to rundkjøringer over veien og inn på gamleveien til høylandskirken.
  • Sving til venstre inn på sykkelstien rett før høylandskirken, sykle ca 500 m og ta til venstre inn på melsheiea veien.
  • Sykle denne veien ca 1,5 km. Ta av til venstre opp en bratt bakke, grusvei slik at du kommer rett inn på veien som fører opp til gårdene på toppen.
  • Ned pinglebakken til sviland, deretter 180 grader og tilbake opp veien til arboret
  • Nesten på toppen svinger vi til venste og sykler ned grusveien i øvre kant av Arboret. Nesten i bunnen svinger vi høyre og tar inn på markaveien mot Bråstein.
  • Vi følger denne markaveien helt til HV huset.
  • Deretter følger vi sykkelstien til Figgjo.
  • Fra Figgjo opp Åslandsbakken, over bakketoppen og rett frem i første kryss. ( ikke ned mot Kverneland)
  • I neste kryss svinger vi til høyre mot kverneland. Rett før toppen av Kvernelandsbakken svinger vi høyre (SPURTPRIS) og sykler ned en grusbakke, ganske bratt bakke nedover et parti. Ca 500m nede i bakken svinger en skarpt 90 grader høyre og tar markaveien østover / oppover igjen. Vi følger denne markaveien lang og inn i skogen etter hvert. Midt inne i skogen er det en stein midt i veien som vi må løfte sykkelen over. Vi fortsetter på samme veien og kommer opp til et gardsrom. I dette gardsrommet svinger vi til venstre og sykler ned på hovedveien til Kverneland.
  • Vi følger hovedveien mot Kverneland, men tar av til høyre mot Kaldberg. Denne veien følges deretter til toppen av sandtaket på Foss Eikeland. Følger så veien ned til den nye rundkjøringen på Foss Eikeland
  • Vi svinger til høyre mot Sandnes Ull, men fortsetter til vi svinger til venstre inn mot Vagleskogen.
  • Fremme med Vagleskogen følger vi venstre ytterkant helt rundt til vi kan kjøre ned på Kvål. Sykler gjennom industriområdet på Kvål og ut på veien til Foss Eikeland.
  • Svinger til høyre, sykler ca 100m og svinger til venstre ned mot Stokkelandsvatnet.
  • Svinger høyre nede ved Stokkelandsvatnetog følger sykkelstien mot Høylandskirken
  • Kjører ned bakken til venstre (samme bakke som vi kom opp) sykler denne ca 500 m og svinger til venstre. Vi er da inne på gamleveien til Austrått. SPURTPRIS: Opp bakken som ligger under broen.